Kesian ifa dikatanya pilih ubat, padahal dia sakit

Pel4kon dan pengacara sensasi Ifa Raziah menafikan dakwaan netizen yang menuduhnya membatalkan janji temu vaksinasi saat akhir secara sengaja kerana memilih jenis vaksin.

Men4rusi  dalam TikTok, Ifa atau nam4 sebenarnya Saripah Raziah Mustapha berkata, dia terpaksa membatalkan niat mengambil vaksin hari ini diseb4bkan kekeliruan dan salah fah4m yang berl4ku di Pusat Pemberian Vaksin Pus4t Pameran dan Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC).

Terpaksa c4ncel (batalkan) vaksin hari ini ker4na tidak dapat suntikan Pfizer di Pusat Pameran dan Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC).

Buk4nnya mengada-ngada tak mahu 4mbil vaksin,” tulisnya.

Pada h4ntaran berbeza dalam Instagram, Ifa memberitahu dia buk4n sengaja mahu berbuat demikian, namun tindakan tersebut diambil memandangkan vaksin jenis Pfizer sahaja diras4kan sesuai untuk diri dan peny4kit yang dihidapinya.

“Itu hak kita n4k ambil atau tak walaupun sudah disediakan oleh kerajaan Malaysia dalam aplikasi MySejahtera.

“Cuma, setahu saya kal4u di MITEC, mereka akan dibekalkan dengan vaksin jenis Pfizer. Tapi bila saya sampai, lain pula jadinya. Nak Pfizer tapi diberi Sinovac,” kata Ifa tanpa mendedahkan jenis penyakit yang dihidapinya.

Tambah pelakon drama Janda , doktor yang bertug4s di PPV tersebut turut mengeluarkan sepucuk surat sebagai rujukan untuknya agar mendapatkan vaksin bersesuaian sahaja.

“Bukanlah nak kata vaksin lain tu tak okey dan Pfizer saja bagus. Tapi untuk kes macam saya ni, penyakit yang saya ada, cuma Pfizer sahaja yang sesuai.

“Ini bukan soal nak ke luar negara ke apa ke. Sama sek4li tidak. Kalau cucuk 10 dos Pfizer sekali pun, bukan boleh terbang dan pergi luar negara sekarang pun,” katanya lagi.

Meninjau pada ruangan komen, rata-rata netizen tid4k bersetuju dengan kenyataan yang dikelu4rkan Artis Versatil Popular Anugerah Bintang Popular

“Tak kiralah Sinov4c ke atau apa-apa jenis vaksin sekali pun. Semua sama saja. Tak perlu memilih. Su4mi saya dan anak-anak elok saja dapat vaksin.

“Jenis artis t4k sedar dek untung. Bersyukurlah dapat vaksin apa pun. Berjuta lagi r4kyat menunggu nak dapatkan janji temu v4ksin. Kamu dah dapat suka hati batalkan, kej4rkan Pfizer tu,

Ifa hebat dikecam netizen gara-gara memuat naik sebuah video memaparkan dirinya berada di PPV MITEC untuk divaksin n4mun terpaksa membatalkan hasrat tersebut diseb4bkan tidak mendapat vaksin jenis Pfizer seperti yang diiginkan.

mndapati hantaran video yang dimuat naik dalam Instagram sebelum ini telah dipadam beber4pa jam kemudi4n. –

Leave a Reply

Your email address will not be published.